Tuesday, April 27, 2010

~biLa WaKtU tElAh BeRaKhiR~

Ya Allah...tetiba jer hati ni jadi sayu sangat. terkenangkan dosa-dosa lama, dosa-dosa yang bakal dilakukan. apa yang ada dibelakang tak terhitung pikulnya. inikan pula yang baru. MasyaAllah...macam mana nak hadapi semua ini.bagaimana dengan yang telah berlaku? adakah masih ada ruang untuk hambaMu ini untuk menebusnya semula? tak tertanggung rasanya hati dan fikiran...(T_T)

Ya Allah...aku semakin terasa sangat kecil di sisi Mu...tak terkata gerakan bibir untuk meluahkan...hanya dapat digambarkan dalam minda dan fikiran. Engkau sahaja yang lebih mengetahui apa yang tersirat dan tersurat dalam hati ini. diri masih tercari-cari siapa yang sebenar dan untuk apa diwujudkan... kekuasaanMu sunggug luar biasa, tak ada sesiapa yang dapat menandingi...(T_T)

damaikanlah hati hambaMu ini Ya Allah...berikanlah sedikit lagi waktu untuk merubah keadaan menjadi lebih baik..damaikanlah....damaikanlah...damaikanlah...berikanlah petunjuk dan hidayatMu pada hambaMu yang lemah ini. berilah petunjukMu atas apa-apa kesilapan yang dilakukan secara sengaja atau tak sengaja..sememangnya hambaMu insan yang lemah, sentiasa khilaf dalam kesilapan. sering melakukan khilaf...(T_T)
  
" Bagaimana kau merasa bangga
Akan dunia yang sementara
Bagaimanakah bila semua hilang dan pergi
Meninggalkan dirimu

Bagaimanakah bila saatnya
Waktu terhenti tak kau sadari
Masikah ada jalan bagimu untuk kembali
Mengulangkan masa lalu

Dunia dipenuhi dengan hiasan
Semua dan segala yang ada akan
Kembali padaNya

Bila waktu tlah memanggil
Teman sejati hanyalah amal
Bila waktu telah terhenti
Teman sejati tingallah sepi "

sungguh indah ciptaanMu Ya Allah...amat tenang sekali, hati tak pernah puas untuk melihat kekuasaan Mu Ya Allah...(T_T) 


Maha Besar bagi Mu Ya Allah yang menciptakan alam semestar...(T_T)


Sunday, April 25, 2010

~awak kene saman....!!!~

Adoyai...seharian aku tidur hari ni...macam mana yang tak tidurnyer, hujan!!! Memang lentok la, melekat kat atas katil. Tak boleh bangkit terus. Asyik tidur petang tadi, tetiba tepon aku bunyi...ummi yang tepon

     "Adik tak bayar ke 'berok ban' ni???"

     "Ha...owh. Dah stopkan ai tu. Yang tu tak bayar lagi. Tak pe"

     "Ni surat saman. Kene bayar dalam masa 7 hari ni. Habis, bila nak pegi bayar?"

     "Ala...nanti balik ni la bayar"

     "Kenapa tak pegi bayar lagi?"

     "Malas la nak keluar. Nanti la balik ni pergi bayar"

Hahahahaha...macam tulah bunyiknya. Mula-mula fikir jugak aku. Nanti kene saman. Adus, sabar la. Nanti balik pergi la bayar. Aku dah stop kan pon 'berok ban' tu. Dia sendiri suruh tunggu dulu.

Malam-malam macam ni buat aku nak tidur la pulak. Ingatkan nk study skit, tapi mata yang makin berat jer. Kuatkan semangat, study la woit!!! Dahla aku ni kaki tidur. Petang memang tak study, asyik membuta jer atas katil. Jom kita study!!! (^_*)

Saturday, April 24, 2010

~???...keletihan~

Adoyai....seharian aku tak tidur. Sakit kepala jugak kan aku ni, nak tidur tapi tak terlelap la pulak. Badan pulak keletihan sangat hari ni. pagi pergi jalan, petang ada kerja la pulak. Kepala dah berdenyut suruh lentok atas bantal, mata jugak yang tak nak pejam. Tak sabar rasanya nak habis exam ni. Lepas tu, boleh pergi kem. Dapat jugak isi masa cuti yang nak dua bulan hendaknya ni. Aku dok kat umah jer kot, tengok citer, main fb, tak pon tidur. Alahai...memang membuta la aku kan. Naikkan badan jer la.

Adoi...tetiba teringat petang tadi. Hahahahaha...kelakar la. Dah la pergi jalan-jalan ngan member, terasa lapar la pulak. Ye la, seharian tak tidur, perut berbunyi la kan. Nasib baik tak dangdut yang keluar, ala-ala jazz jer yang bunyi. Mak oiiii...memang kelaparan la kan. Singgah la kat kedai makan nasi ayam. Yum...yum...yum...memang lantak la aku. Borak tengah borak ngn budak-budak ni, ader sorang kakak kedai makan tu datang...

     "Dik, tak payah bayar yer. Abang yang pakai jaket hitam tu dah bayarkan"

     "Ha...ok..."

     "Ni dia bagi" (kertas yang ada nama dan number)

     "Terima kasih yer"

Ha..ha...ha...saper nak jawab. Semua diam eh. Adus, jenguk skit kepala nak intai la kot. Saper yang bayor. Adus, tak nampak la pulak. Mmm...tercari, tak jumpa. Lantak ko la...

Uish...segan giler do...aper dia ingat dah bayarkan bleh blah cam tu jer. Habis kertas tu buat apa??? Apa lagi...gumpal dan buang la. Malas nak layan...tut...

Adus...ingat dah sampai umah leh rest jap. Terkejar plak pegi kat kampus, ada kerja ngn lecturer skit. Bincang punya bincang dah ke petang. Yahoo...dah sampai umah. Ya Allah...sedapnya badan boleh rest atas katil.

      "Cepat datang...cepat"

Hahahaha...katil dah panggil. Apa lagi, memang lentok la kan. Sedar tak sedar dah malam eh. Tangan pun dah letih nak menaip. Kesian badan, nak suruh sambung balik la tu. Top-up tidur...Huhuhuhu....

Wednesday, April 21, 2010

~keluarga bahagia~

alahai...malam macam ni nak 'touching' la plak kan...ni penangan citer hindi 'Om Jai Jagadish' la...teringat la plak famili kat umah. lama tak jumpa, rindu sakan rasanya. teringat cerita tadi, cerita ni pasal keluarga yg dilanda masalah. tp, mereka berusaha selesaikan sendiri dengan keluarga masing-masing. lepas satu-satu masalah yang datang. macam la dalam hidup kita jugak kan. keke hadapi lah walau apa pun rintangan dan halangan. adus, falsafah pulak kat cinie...huhuh

bukan tengok habis sangat pun citer ni, banyak yg 'skip'. sebenarnya dah tengok pun citer ni sebelum ni. dah main kat tv pon. tp, bila sampai kat 'ending' dia. adoi mak...leh nangis plak aq....(T_T) ingat kat famili yang dok umah tu. bila la nak balik.

membebel lak panjang-panjang kat sini. malam ni kalau boleh nak tidur jugak. lama dah tak tidur malam. macam mana la aq boleh jadi cam ni. sendiri pun tak tahu. apa nak buat...ikut jer la mata ni...wokelah...nite malaysia....(^_*)

Friday, April 16, 2010

~resah...gelisah...resah~

 
  aduhai bila dah namanya malam, mata aku ni memang tak mengantuk. 
orang lain semuanya dah lentok. aku jer yang berdiri gah mata...
hahahha, sabar jer la. dah dua minggu aku susah nak tidur malam. 
aduh, kalau berlarutan sampai kepanjangan memang la parah kan. 
harap-harap lepas ni tak jadi macam nie lagi. susah sangat badan. 
kalau dah tak boleh tidur malam, maknanya tidur petang la jawabnya. 
memang bangun lewat petang la kan...

tak apa la kot. skang ni tengah musim exam. 
boleh la aku ambik peluang buat revesion skit kot. kelakar giler....
revision la sangat sambil dengar hitz. 
boleh la kot dikatakan revision.
sambil baca sambil dengar hitz...
memang best la ni...
tak la sunyi sangat dok sorang
boleh la hilang aku kesunyian...

tiba-tiba aku rasa sedih la pulak kat sini...
sebab ape eh???
oh...tadi kak long sms
tanya bila aku nak pegi umah dia...
lepas tu, kak long cerita pasal dia
kesian aku dengar
tak sampai setengah tahun dia kahwin
dah berantakan...mmm...
mungkin adat orang kahwin kot
mesti ada yang gaduh...ada yang gembira


tapi, bila aku baca sms dia
sayu jer hati aku ni
kesian kat kak long pun ada
yer la...dialah satu-satunya kakak yang aku ada kat dalam dunia ni
kalau bukan aku...
siapalah lagi yang dia boleh kongsi cerita
aku ada jugak bagi sikit nasihat kat dia
supaya bersabar 
nak buat macam mana...

sebelum kahwin memang ada jer yang tak ditunjuk
lepas kahwin banyak la ragam yang tak kita sangka
sabar...sabar...sabar...
memang boleh diungkap dengan kata-kata
yang menanggungnya sangat berat
aku tahu kak long sedang alami krisis
mungkin ujian dari tuhan pada dia

~YA ALLAH... aku memohon kepada-Mu, 
Kau tunjukkanlah jalan yang benar kepada kak long dan suaminya
agar mereka dapat hadapi dugaan yang Kau berikan...
tabahkan lah hati mereka dalam menempuhi apa-apa dugaan dan cabaran
aku memohon padaMu agar ampunilah dosa-dosa mereka
dosa-dosa kecil mereka...
janganlah jadikan dosa-dosa kecil mereka 
sebagai dugaan yang mereka tak mampu tempuhi
Kau berikanlah kemaafan pada mereka, YA ALLAH...
Kau jagalah rumah tangga yang baru sahaja mereka bina
berikanlah fikiran yang tenang dan rasional pada mereka
hindarilah mereka daripada membuat keputusan yang Engkau tidak redhai~

bila aku ingatkan balik pasal kak long
membuatkan aku lagi tidak percaya pada golongan adam ni
kenapa kita perlu selindung sikap sebenar sebelum kahwin
dan kenapa kita tak dapat teruskan dengan keadaan seperti sebelum kahwin
~YA ALLAH... jangan jadikan hatiku sangat keras pada golongan adam ini~
aku semakin takut untuk fikir pasal soal perkahwinan
untuk menjadikan betul-betul..
makin tidak berani...

Sunday, April 4, 2010

why i should be study????


why i should study???
that questions couldn't be answere in a simple way...
i have to focus on what i want to be..

what i want to be actually....
i don't know
or
i don't want to know

its just confius here
i already spoil my ambitious
and
i don't know how to manage them back

it just my mistake
down my parents dream
oh my GOD...
please help me...
forgive me what i have done..

i don't know what to do now..
don't know how to do now.. 
don;t know what going on behind me!!!

what happened to me..
why i choose this step
why i take this step
why i move on this step...even i know something wrong here...

from i was a child till now...a teenager
i only focus on study... yeah...whatever
i try to be someone
but, i have spoil all the dream
don't know how to return all the things

how can i face to my parents
how can i face to people
how can i face to my family
that was really ............
somebody help me...

but i know
only me can repair all the mistaken that i have done
i don't know to do it
but, i still have to try

i know...
still someone with me
and never leave me behind in alone
the one that i always remember

i love u..
always love u till i die...
really don't know what will be happened
if u are not with me

that's was u..
...ummi...
i really love u...

because of u
till now
i always be strong
i always try hard to make u happy
i don;t want to disappointing u again

never
but i do it again..
please forgive ur doughter

but
i always love u...


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...