Sunday, May 6, 2012

buah hati ucu

seminggu bersukar ria ngan qayyum. dah per lagi. cuti la jawabnya. mana nak cari lagi masa kan. bukannya jumpa tiap-tiap hari. dah jarang-jarang balik apa lagi. ambik jer selama banyak masa yang ada. bak kata punjangga, 'masa untuk diberikan pada keluarga lagi berharga untuk masa bersuka ria'. entah pujangga mana main bedal jer nie.

qayyum balik. jalan-jalan la jawabnya. tiap-tiap hari ada jer tempat nak kene pergi. mana boleh tinggal qayyum kat umah. pikul sekali la kan. dari shopping habis kelantan dok pegi, makan angin keliling pantai habis bedal. kat mana lagi yang belom bawak qayyum sorang nie.

dah mula rindu ker. okey. fine. anak buah sorang nie jer. mesti la rindu. kalau panggil namanya terus senyum. pergi kat mana-mana ramai yang cakap qayyum nie 'manis mulut'. pening ker apa maksud dia. budak nie suka senyum kat orang la. tambah-tambah lagi ngan pompuan. amboiii..tak padan ngan kechik yer awak nie...XD
hadiah hari lahir qayyum yang pertama
mula-mula tergamam jer dia tengok. nak naik pon rasa takot-takot jer.
lepas tu, bila nampak jer terus nak main. pandai pulak dia tekan, bukak suis sendiri. padahal kaki tak sampai lagi nak tekan minyak, 
nak jugak dia angkat kaki naik.
tersenyum tengok qayyum naik nie.
haish3..ucu yang penat nie qayyum, bawak keliling satu umah.
 nak keluar jenjalan sempat lagi posing depan camera.
nampak jer orang nak ambik gambar dia, terus kaku kat depan.
standby la katakan yer... 
 apasal tak lap tu qayyum.
posing punya pasal tak kisah dah benda lain.
 bila dah penat main lam kete..terus jer tidur budak sorang nie.
yang geramnya dia tak nak tidur atas riba ker apa ker.
qayyum suka sangat tidur ikut suka dia.
nie kalau akihkan cara dia tidur maunya tak bangun.
tak jadi tidur terus la jawabnya. 
 jenjalan lagi qayyum sorang nie.
tak boleh dok umah yer.
tak per..dapat ucu yang nak jenjalan jugak.
kita layan sesama.
 nie apasal buat muka seposen plak dah.
haish3...naik geram tengok pipi tu qayyum.
gigit karang biar makin tembam pipi tu.
muka sedey la tengok anak laki sorang nie.
haish3..qayyum sorang nie.
tersengeh jer dia memanjang.
bila nak balik main ngan ucu lagi nie.
ucu tak puas lagi nak gigit pipi tembam tu.

p/s: balik nanti bawak ucu naik motor pi shopping kt kb..:D

1 pesanan chomel:

Limin said...

1 word: chumillnye!!!! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...