Wednesday, March 28, 2012

without you...im nothing


Ya Allah
kenapa aku rasa gelisah jer kebelakangan nie
rasa macam kehilangan sesuatu yang sangat berharga buat diri
hati jadi tak keruan
langsung tak tenteram

air mata senang jer jatuh
basahkan pipi sampai dah sebak di dada
tapi masih tak tahu
apakah puncanya

Ya Allah
aku sangat sayangkan ummi dan abah
itu saja yang dapat aku katakan
tanpa mereka
aku rasa sangat lemah dan lumpuh
tak tahu apa yang jadi pada masa akan datang

aku rasa macam dekat jer
tapi tak tahu apa yang dekatnya
tapi dekat tu rasa dekat sangat
rasa nak lepas sesuatu sangat susah
rasakan seolah-olah aku sendiri yang tak mampu nak melawannya

Ya Allah
jika sesuatu berlaku pada kami
aku redha dengan apa yang jadikan
tapi aku mohon
biarlah jadikan aku seorang yang sangat sedia dalam apa jua

untuk kedua-dua
ummi dan abah

Without you
I am lost, I am vain,
I will never be the same
Without you, without you

I won't run, I won't fly
I will never make it by
Without you, without you
I can't rest, I can't fight
All I need is you and I
Without you

Without you
You! You! You!
Without
You! You! You!

Without you, without you
I can't take one more sleepless night
Without you, without you

If you're not here, I'm paralyzed
Without you, without you
I can't look, I'm so blind
I lost my heart, I lost my mind
Without you

Without you
You! You! You!
Without
You! You! You!

I am lost, I am vain,
I will never be the same
Without you, without you
Without you

hati nie rasa sangat senang jer resah
senang jer nak titiskan air mata
bila tengok jer muka ummi dan abah
rasa sebak sangat
rasa nak sayang sangat-sangat
rasa tak nak berpaling jer muka kat tempat lain
rasa nak cium jer puas-puas
rasa nak....
rasa nak...

Ya Allah
tabahkan lah hati aku ini
kuatkanlah imanku ini
janganlah Engkau pesongkan hatiku
sesudah berikan cahaya hidayahMu padaku

Ya Allah
jika benarlah Engkau nak ambil balik apa yang telah dipinjamkan
tariklah dalam keadaan aku yang sangat bersedia
dalam keadaan aku yang sangat tenang
dalam keadaan aku yang sangat tabah
qada' dan qadar Mu tak mampu aku nak mengubahnya

tapi Ya Allah
Engkau selalu katakan
yang kami boleh berdoa selagi mampu
dan Engkau akan kabulkan semua permintaan kami

Ya Allah
aku nak pohon sangat-sangat
Engkau panjangkanlah
usia orang tuaku
usia ku
usia keluarga ku

aku ingin berbakti selagi mampu untuk kedua orang tuaku
selagi yang aku mampu
Engkau panjangkanlah usia mereka
untuk aku berbakti
membalas semua jasa mereka padaku
walau aku tahu yang aku memang tak mampu nak membalas kesemuanya

Ya Allah
aku pohon padaMu
berikanlah masa buat kami bersama
aku ingin berbakti selama mungkin pada ummi dan abah
nak menjaga mereka di hari tua ini
aku nak aku yang jaga mereka
aku yang membela mereka semula
seperti mereka membelaku semasa kecil

jika aku sendiri tak dikurniakan keluarga sendiri
aku redha asalkan dapat berbakti buat orang tuaku
jika aku dikurniakan sebuah keluarga
aku mohon padaMu
kurniakanlah seorang suami yang dapat melayan orang tuaku
seperti mana aku melayan mereka
menyayangi orang tuaku
seperti mana aku menyayangi mereka

Ya Allah
aku sayang sangat
sayang sangat sangat

~ masih lagi menitis air mata walau sedang berkarya ~

0 pesanan chomel:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...