Monday, May 16, 2011

.:selamat hari guru:.

pejam celik...pejam celik...dah 21 tahun aku belajar mencari ilmu kat muka bumi Allah nie. banyak sangat yang dah aku tempuhi untuk sampai ke menara gading sekarang nie. dalam pada tu, ramai sangat dah mengajar aku macam mana nak 'hidup' seperti sekarang nie. huhuhuhu..kesempatan nigak la aku nak ucapkan SELAMAT HARI GURU kat semua yang pernah mengajar aku. tak kiralah dari tadika hinggalah tempat aku belajar skang nie. tak lupa gak la pada insan-insan yang walaupun tak der 'title guru', tapi banyak gak mengajar aku.....mereka nie semua boleh dipanggil cikgu gak.


sampai sekarang nie banyak gak la tangga yang aku naik untuk berjaya....daripada tak tahu aper-aper, sampailah aku tahu macam mana nak buat sesuatu... berfikir secara rasional untuk membuat keputusan itu juga dari proses pembelajaran...
    • pasti bukit marak (1995-1996)
    • sek. ren. keb. bukit marak - tahun 1 (1997)
    • sek. ren. keb. kubang kerian 2 - tahun 2-6 (1998-2002)
    • sek. men. keb. kubang kerian 2 - ting. 1 (2003) ... seminggu jer pon
    • sek. men. keb. agama tangok (tukar kpd tok bachok) - ting. 1-3 (2003-2005)
    • sek. men. keb. kubang kerian 2 - ting 4-5 (2006-2007) ... datang balik
    • kolej matrikulasi kedah, changlun (2008-2009)
    • univ. teknikal malaysia melaka (2009-2013) 
kalau lihat semula tempat yang pernah aku belajar nie banyak tinggal kenangan buat diri. lebih-lebih lagi dengan cikgu dan kekawan semua. masa sekolah rendah dulu...pehhh!!! memang paling tak suka subjek inggeris. kalau bab nie jer, aku serahkan kat ummi terus. dialah yang buat semua kerja aku...buat aku, tinggal salin jer la....hehehehe.... tengok pada result, tak payah nak cakap la...memang hampeh kalau masuk sekali dengan subjek nie. tapi, alhamdulillah....masuk jer asrama, dah mula reti sikit-sikit. maklumlah, tak der saper yang boleh tolong kan. dari sini jugak lah aku mula suka ngan subjek nie. trime kasih bebanyak lah kat  cikgu yang dah bagi semamgat kat aku soh suka ngan subjek omputeh nie.

paling best sangat, aku memang suka sangat dalam kira-kira nie. sejak dari kecik lagi...gamaknyer masa dalam perut ummi dulu, aku asyik dok kira hari nak keluar kot. tu yang keluar jer terus suka kira-kira. mmmm.....apa lagi yang aku suke eh???? ha!!!! aku tak suka sangat kalau nak kene baca banyak-banyak. nak termuntah dibuatnyer. bab nak senang tidur, bukak jer buku yang kene baca... comfirm terus tidur...

dalam bab guru nie, aku memang tak der minat nak jadi cikgu. dari kecik lagi aku tak dapat perasaan tu walaupun ummi sendiri cikgu. maklumlah, aku ader cita-cita lain yang tak mungkin aku gapai (padan muka...saper soh malas dulu). tapi, buat masa sekarang minat nak jadi cikgu dah mula timbul dalam diri aku. nie semua jasa-jasa kekawan semua yang menyokong dari belakang. mereka sentiasa bagi cadangan yang baik buat masa depan aku...(terima kasih korang semua...aku memang takkan lupa lah). kalau ada rezeki...InsyaAllah aku berusaha ke arah nie. jadi, mulai dari sekarang aku sendiri perlu tanamkan minat dari hati...pupuk semangat untuk masuk dalam profesion nie...hehehehe

terima kasih sekali lagi buat semua guru-guru yang dah mengajar aku dari kecik sampai besar nie. guru yang paling utama adalah kedua ibubapa aku nie yang tak putus-putus mengajar aku untuk menjadi manusia yang lebih baik...sayang kooorang semua...(^_*)

2 pesanan chomel:

Ana Je La said...

pehh..lagu cedy cm entry gak ek...

btw..cmat ari guru..=)

ct-kama said...

hahahha......celamat hr guru gak..
aq dngr lagu nie pon nak nangis gak...;((

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...