Saturday, May 28, 2011

AYAM HUTAN

korang pernah makan tak ayam hutan? mesti ada yang tak...ader gak yang pernah kan...;)) meh aku nak citer skit pasal ayam hutan ni. aku dah pernah makan ayam hutan selasa lepas, masa kat kebun. kalau nak tangkap aym hutan kene tengah malam. nak-nak lagi masa waktu hujan lagi senang nak tangkap. sebabnyer ayam tak kuar jalan sangat masa hujan. jadi, senang nampak la kan kat mana ayam-ayam nie. ayam hutan kalau dari luar nampak kecik jer. tapi bila dak buang dianyer bulu, belah semua...ha..banyak giler isi dia. yang aku nyer hari tu siap ada telur ag...merah giler, ada yang pecah..ada yang still leh makan ag. nak cabut bulu ayam hutan senang sangat. tak yah guna air panas pun. cabut terus jer. tang yang susah tu kat sayap....yang tu aku serahkan kat abah jer. hehehehe...

ayam hutan sedap dimakan. isinyer manis betul. tapi lagi liat dari ayam kampung la. kalau tak kene cara masak..alahai...liat sungguh aih. macam makan daging lak. yang aku makan hari tu masak sup jer. maklumlah dok kat kebun, barang masak tak banyak sangat. buat simple jer. yang penting makan habis...;))

ni bukan ayam yang ditangkap...hiasan jer..hehehehe

.
.
.
.

silalah jamu 'ayam hutan singgang'






yum...yum...yum...
bilah lagi boleh rasa ag...;))

2 pesanan chomel:

aku budak skema said...

pergh, sedapnya sup tu,..huhu,..nak rasa skit,..haha

ct-kama said...

bleh2...pergi tangkap ayam hutan dlu..meh sini tolong buat sup

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...