Wednesday, February 2, 2011

cakap macam tulah sebab tak laku

aduhaii...penat betul hari nie. seharian jamu orang kat umah. nak patah asenyer tulang belakang nie gamaknya. dari pagi lepas kena kerjakan ngan famili soh bangun awal sampai la ke malam. alhamdullilah...semuanya berjalan macam biasa. bukannya kenduri besar sangat pun, buat sembahyang hajat untuk kak long dapat anak pertama jer. nilah jugak yang akan jadi cucu pertama dan anak saudara dalam famili kitorang. adek-badek ummi ngan abah jer yang dijemput. jiran kat sebelah... buat ala kadar jer. asalkan tujuannya sampai. semua famili luar sampai dalam pukul 4 petang. lepasa diorang makan, ada yang dah balik, ada jugak yang duk berborak.

sebut kata sembang-sembang nie..ingat pulak masa kitorang kumpul tadi. ummi ngan abah, mak sedara, kak long ngan kak sepupu la yang dok berbual sakan. yang lain dah balik semuanya. mula-mulanya cerita pasal kak long, entah kenapa la pulak beralih pasal pakwe pulak. aish....hari nie aku memang kene bahan la ooiiii... macam biasala nak lari tajuk, aku ngan kak mashi cakap nak pergi belajar ker nak cari pakwe. kalau nak pergi belajar, buat cara belajar. kalau so cari pakwe, asal tak cakap awal-awal. kalau tak, pegi jer terus cari pakwe. tergelak sakan kitorang tadi.

perh...ayat best dari mak sedara... 
cakap macam tulah sebab tak laku
hahahaha...semuanya ketawa terbahak-bahak. tp, kak long ngan kak mashi cerita pasal aku kena belanja tempoh hari. siap tinggal nombor tepon ag. hahahaha... ntah macam mana lak, aku terkeluar pasal scandle aku kat tempat belajar. aq ceritalah kat diorang semua sal scandle kat sana, tapi umur memanglah tua kan. semua terus dengar jer aku cerita. alih-alih, ummi cakap tak per kan dia kerja best. peh, aku cakap tak nak lah. umur dah jauh beza. kesian pulak abang long nak panggil biras dia lak kan. hahahaha... adoiii...layan kepala diorang semua memang la tak habis...

0 pesanan chomel:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...