Sunday, May 9, 2010

~salah siapa~

waduh3...letih sungguh badan rasanyer. tp, memang happy giler la coz dapat jejak kaki kat umah semula. dari melaka terus pergi bukit jalil. seharian round klang, jalan pudu ngan entah kat mana lagi pergi, aku pon tak ingat dah, yang pastinya hari ni aku dah kat umah... yahoo!!! seharian lam kereta lerja aku tidor ler. habis, tak tau nak buat aper kan. cuti sampai bulan tujuh, tapi rasanya pergi lam bulan enam kot. tak per, korbankan masa skit dulu. bak kata pepatah 'bersusah-susah dahulu, bersenang-senang kemudian'. 
kepada semua sahabatku sekalian... SELAMAT BERCUTI semua... moga-moga enjoy la masa cuti anda.

aku pon tak tahu nak buat aper masa cuti ni. memang ngadap benda ni la kot. tak pon pergi kebun teman ayah ke aper ke... banyak perancangan lam kepala, tp tak tau dapat laksanakan ke tak. aper-pon kita enjoy!!!


teringat aku masa pulang ke umah. dalam perjalanan ayah sempat singgah kat umah sedara. kesian aku tengok. sampai keluar air mata aku tengok keadaan dia. dahla tua, ada saudara yang tak hiraukan dia. isterinya dah tak boleh bangun, terbaring atas katil. uzur sangat aku tengok. dia pulak, dah asyik pening jer. dengar cerita ada orang yang tak hiraukan dia, kesian pulak aku dengar. tapi, aku tak tahulah sejauh masa kebenaran cerita ni.


tapi, walaubagaimanapun orang yang lebih tua tetap kita kene ambil peduli. tanpa diorang, takkan adanya kita sekarang ni. apa yang penting, kita doakanlah banyak-banyak pada Allah agar permudahkanlah segala urusan di dunia ini mahupun di akhirat nanti.

kita sebagai warga muda belia perlu hargai apa yang diorang dah korbankan buat kita. tak patut kita layan mereka dengan buruk. yela... setiap manusia akan melakukan pelbagai kekhilafan dalam hidup. tak ada yang sempurna. kita yang harus perbaiki....(T_T)

0 pesanan chomel:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...